Daň z příjmů FO – změny platné od 1.1.2015

12.01.2015 10:26
  • Rádi bychom ještě jednou s odstupem uvedli, že pracující důchodci mohou na základě právní analýzy nálezu ústavního soudu uplatnit základní slevu na dani z příjmů za roky 2013 a 2014, a to buď formou podání daňového přiznání k dani z příjmů fyzických osob (řádného nebo dodatečného), nebo v rámci ročního zúčtování daně.
  • Daňové přiznání k dani z příjmů fyzických osob za zdaňovací období 2014 není povinen podat poplatník, u kterého byly zálohy na daň ve zdaňovacím období 2014 zvýšeny o solidární zvýšení daně, ale jeho daň z příjmů za toto období se o solidární zvýšení daně nezvyšuje. V případě zvýšení daně o solidární zvýšení daně (za celé zdaňovací období) zůstává povinnost podat daňové přiznání zachována.
  • Již ve zdaňovacím období roku 2014 dochází k zavedení nové slevy na dani za umístění dítěte v zařízení péče o děti předškolního věku. Jako slevu je možné uplatnit výdaje za umístění dítěte v zařízení péče o děti předškolního věku včetně mateřské školky, a to až do výše prokázaných výdajů za umístění dítěte (mimo stravného). Výše slevy je zároveň omezena výši minimální mzdy, v roce 2014 lze tedy uplatnit slevu na dani max. do výše 8 500 Kč. Slevu lze uplatnit v rámci ročního zúčtování záloh u zaměstnavatele, případně v daňovém přiznání k dani z příjmů fyzických osob na základě potvrzení vystaveného zařízením, ve kterém bylo dítě umístěno. Bližší podmínky uplatnění slevy jsou uvedeny v § 35ba odst. 1 písm. g) a § 35bb Zákona o daních z příjmů.